Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Garancia, jótállás

Általános információk

A MobilEx.hu Webáruház (továbbiakban webáruház) a jogszabályi kötelezettségeknek megfelelően jótállást vállal az általa értékesített készülékekre. A Ptk. idevonatkozó jogszabályait magára nézve kötelezőnek ismeri el a webáruház. 

Beszállítás

A készüléket a GLS futárszolgálat szállítja be és viszi is vissza. 

A jótállás időtartama

24 hónap, a vásárlás dátumától (számla kiállítása) számítva. Magánszemélyek és jogi személyek (pl. cégek) egyforma garanciális feltételekkel vásárolhatnak. A garanciális hiba érvényesítésének napja a hiba bejelentésének napja (írásban), vagy a szervizbe szállítás napja. A vásárló köteles haladéktalanul beszállítani/átadni javításra a készüléket. A hibabejelentés az eladó weboldalán keresztül vagy telefonon történhet. Amennyiben gyártói garancia vonatkozik a készülékre, akkor az adott gyártó szervizébe kell szállítani a készüléket. A Vevő kérésére beszállítjuk a készüléket a legközelebbi szervizbe díjmentesen és azt visszajuttatjuk részére, annak elkészültekor . 

Milyen típusú garancia vonatkozik a készülékemre? 

A MobilEx.hu webáruház kizárólag az Európai Unió részére gyártott készülékeket forgalmaz. 



Xiaomi: 24 hónap teljes körű garancia. Érvényesítése: típust, IMEI- és/vagy sorozatszámot ill. a vásárlás dátumát tartalmazó áfás számlával. Kivétel nélkül mindegyik típus szervize a MobilEx.hu webáruházon keresztül történik, hibabejelentés az alábbi linken: Hibabejelentés. Futár hozza/viszi a készüléket díjmentesen.  Átlagos javítási idő 12-15 nap. 

Samsung: 24  hónap gyártói teljes körű garancia. Érvényesítése: típust, IMEI- és/vagy sorozatszámot ill. a vásárlás dátumát tartalmazó áfás számlával. Legközelebbi szerviz: helyijavitas.hu-n lekérdezhető országosan. Gyártói szakszerviz: Telemax. 

Apple:  24 hónap teljes körű garancia. Érvényesítése: típust, IMEI- és/vagy sorozatszámot ill. a vásárlás dátumát tartalmazó áfás számlával. Kivétel nélkül mindegyik típus szervize a MobilEx.hu webáruházon keresztül történik, hibabejelentés az alábbi linken: Hibabejelentés. Futár hozza/viszi a készüléket díjmentesen.  Átlagos javítási idő 12-15 nap. 

Nokia:  24 hónap teljes körű garancia. Érvényesítése: típust, IMEI- és/vagy sorozatszámot ill. a vásárlás dátumát tartalmazó áfás számlával. Kivétel nélkül mindegyik típus szervize a MobilEx.hu webáruházon keresztül történik, hibabejelentés az alábbi linken: Hibabejelentés. Futár hozza/viszi a készüléket díjmentesen.  Átlagos javítási idő 12-15 nap. 

Huawei:  24 hónap teljes körű garancia. Érvényesítése: típust, IMEI- és/vagy sorozatszámot ill. a vásárlás dátumát tartalmazó áfás számlával. Kivétel nélkül mindegyik típus szervize a MobilEx.hu webáruházon keresztül történik, hibabejelentés az alábbi linken: Hibabejelentés. Futár hozza/viszi a készüléket díjmentesen.  Átlagos javítási idő 12-15 nap. 

Sony:EU 24 hónap gyártói teljes körű garancia. Érvényesítése:  A szerviz  vásárlás tényét igazoló dokumentumot kéri (számla). Legközelebbi szerviz, hibabejelentés: ITT. Gyártói szakszerviz: Sony gyártói szervizek. A szervizt a MobilEx.hu oldalán is kérheti: ITT. (Futárszolgálattal)

A jótállási jegy, jótállás tényét igazoló dokumentum

Minden esetben, kivétel nélkül a számla minősül egyben a jótállási jegynek is. Minden esetben tartalmazza a termék megnevezését, vásárlás dátumát, értékesítő nevét, termék azonosítószámát. Elengedhetetlen része a jótállási tájékoztató, melyből tájékozódhat a Vevő arról, hogy hol és miként tudja érvényesíteni a jótállást és az milyen esetekre terjed/nem terjed ki.



Mi számít garanciális  hibának?

Minden gyártásból eredeztethető hiba, amely a normál -gyári- működéstől eltér. Törés, elemi kár, beázás, vírus okozta meghibásodás, helytelen használat nem minősül ilyen hibának. Akkumulátorok hibája lehet zárlat, aránytalanul gyors lemerülés -nem elhasználódás miatt-. Az akkumulátorok vizsgálatára a szervizeknek meg van a megfelelő technológia, amellyel kiszűrhető, hogy meghibásodott az akkumulátor vagy szimplán a használattól az élettartama csökkent.

A javítás ideje

A jogszabályok szerint a szervizeknek törekedniük kell a 15 napos javítási határidő betartására. Ez alól általában csak az alkatrész hiány okozhat kivételt -várni kell rá-. Az esetek 95 %-ban elkészülnek a készülékek 15 nap alatt. 30 munkanapon túli szerviz esetén új készüléket biztosítunk.

Szervizbe szállítás, előtt:

Fontos, hogy a telefonok szoftveres védelmét kikapcsold leadás előtt, hogy bevizsgálhassák azokat:

Minden fiókból való kijelentkezés (Google fiók, MI, Flyme fiók, Samsung fiók telefontól függően),
Az alkalmazás zárolások és képernyőzárak megszüntetése
A gyári állapotra történő visszaállítás önmagában nem minden esetben elegendő.

Mikor cseréljük a készüléket?

Bizonyos esetekben új készüléket biztosítunk Vásárlóink részére, ezek az esetek a következők:

- Nem javítható a javításra leadott készülék (Vevő hibáján kívüli esetek)
- 30 munkanapon túli szerviz idő esetén (feltétele, hogy a vásárló rajtunk keresztül intézi a javítást.) Ez alól kivétel, ha a készülék alkatrészre vár.
- 3 napon belüli meghibásodás esetén (valós hiba esetén) 

Képernyőfóliák

Törött fólia (szállítás közben)  miatti cserekérelmet a rajta lévő védőfólia sértetlensége esetén fogadunk el, melyet fotóval tud igazolni. Kibontott / felhelyezett (védőfólia eltávolítva) terméket nem cserélünk vissza. 

A védőfóliák esetenként nem a teljes képernyőfelületet fedik le. 

Melyek  garancia megvonásának lehetséges okai/ javítás megtagadásának okai?

A jótállás érvényét veszti, ha a meghibásodás rendeltetésellenes használatból; átalakítás, szakszerűtlen kezelés (pl. nem megfelelő szoftverfrissítés), helytelen tárolás, törés, elemi kár, vagy egyéb a terméktől független ok miatt következik be. Ugyancsak a jótállási keret elvesztésével jár, ha a termék azonosítására szolgáló gyári számot, garancia címkét eltávolítják, átírják, vagy megrongálják. A beázott/vízkáros készülékek jótállását a szerviz minden esetben megvonja. A beázás tényét fotódokumentációval bizonyítja. 

A termékhez adott szoftverek, mivel azok szellemi termékek. A szoftverek terméket nem jelentősen befolyásoló működési rendellenességeiért és a hiányosságaiért felelősséget nem vállalunk.
A használati utasításban foglaltak be nem tartásából, vagy attól eltérő használatból származó meghibásodás.
A termékeink használati utasításában nem szereplő szolgáltatás, technikai paraméterek között fel nem sorolt paraméter hiánya, meg nem említett feladatra való alkalmatlansága, illetve az ezzel kapcsolatos vevői elégedetlenség nem tartozik a jótállási kötelezettségek körébe.
Az importőr és megbízott szervizei nem felelnek semmilyen adatvesztésért, mely a terméken tárolt adatok, programok vagy információk körében a javítás során fellép
A készülékkel nem kompatibilis eszközök, tartozékok használata.

Keresés