Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Garancia, jótállás

 

Általános információk

A MobilEx.hu Webáruház (továbbiakban webáruház) a jogszabályi kötelezettségeknek megfelelően jótállást vállal az általa értékesített készülékekre. A Ptk. idevonatkozó jogszabályait magára nézve kötelezőnek ismeri el a webáruház. 

A jótállás időtartama

12 hónap a vásárlás dátumától (számla kiállítása) számítva. A garanciális hiba érvényesítésének napja a hiba bejelentésének napja (írásban), vagy a szervizbe szállítás napja. A vásárló köteles haladéktalanul beszállítani/átadni javításra a készüléket. A hibabejelentés az eladó weboldalán keresztül vagy telefonon történhet. Amennyiben gyártói garancia vonatkozik a készülékre, akkor az adott gyártó szervizébe kell szállítani a készüléket. A Vevő kérésére beszállítjuk a készüléket a legközelebbi szervizbe díjmentesen és azt visszajuttatjuk részére, annak elkészültekor . 

Milyen típusú garancia vonatkozik a készülékemre? 

A MobilEx.hu webáruház kizárólag az Európai Unió részére gyártott készülékeket forgalmaz. 

Samsung: EU 12 hónap gyártói teljes körű garancia. Érvényesítése: típust, IMEI- és/vagy sorozatszámot ill. a vásárlás dátumát tartalmazó áfás számlával. Legközelebbi szerviz: helyijavitas.hu-n lekérdezhető országosan. Gyártói szakszerviz: Telemax. 

Apple: 12 hónap gyártói teljes körű garancia. Érvényesítése: Az Apple készülékek esetében, maga a készülék a garancia. Aktiválástól indul a jótállás időtartama. A szervizbe vásárlás tényét igazoló dokumentumot ettől függetlenül minden vidd magaddal. Legközelebbi szerviz, hibabejelentés: ITT. Gyártói szakszerviz: Apple. Fontos, hogy az iPhone keresése funkciót kapcsolják ki szervizbe való leadás előtt.

Nokia: 12 hónap gyártói teljes körű garancia. Érvényesítése:  A szerviz a vásárlás tényét igazoló dokumentumot kéri (számla). Legközelebbi szerviz, hibabejelentés: ITT. Gyártói szakszerviz: Nokia. Csak online bejelenthető a hiba, a szerviz futárt küld a készülékért és azzal is küldi azt vissza. Általában 1 hetet vesz a javítás igénybe (átlagosan). 

Huawei: EU 12 hónap gyártói teljes körű garancia. Érvényesítése: típust, IMEI- és/vagy sorozatszámot ill. a vásárlás dátumát tartalmazó áfás számlával. Legközelebbi szerviz: helyijavitas.hu-n lekérdezhető országosan. Gyártói szakszerviz: Telemax. Ezalól kivétel képeznek az alábbi modellek: P20, P20 Pro,P30, P30 Pro, azok szervize a MobilEx.hu webáruházon keresztül történik, hibabejelentés az alábbi linken: Hibabejelentés

Xiaomi: 12 hónap teljes körű garancia. Érvényesítése: típust, IMEI- és/vagy sorozatszámot ill. a vásárlás dátumát tartalmazó áfás számlával. Kivétel nélkül mindegyik típus szervize a MobilEx.hu webáruházon keresztül történik, hibabejelentés az alábbi linken: Hibabejelentés. Futár hozza/viszi a készüléket díjmentesen.  Átlagos javítási idő 12-15 nap. 

Sony:EU 12 hónap gyártói teljes körű garancia. Érvényesítése:  A szerviz  vásárlás tényét igazoló dokumentumot kéri (számla). Legközelebbi szerviz, hibabejelentés: ITT. Gyártói szakszerviz: Sony gyártói szervizek. A szervizt a MobilEx.hu oldalán is kérheti: ITT. (Futárszolgálattal)

A jótállási jegy, jótállás tényét igazoló dokumentum

Minden esetben, kivétel nélkül a számla minősül egyben a jótállási jegynek is. Minden esetben tartalmazza a termék megnevezését, vásárlás dátumát, értékesítő nevét, termék azonosítószámát. Elengedhetetlen része a jótállási tájékoztató, melyből tájékozódhat a Vevő arról, hogy hol és miként tudja érvényesíteni a jótállást és az milyen esetekre terjed/nem terjed ki.

Mi számít garanciális  hibának?

Minden gyártásból eredeztethető hiba, amely a normál -gyári- működéstől eltér. Törés, elemi kár, beázás, vírus okozta meghibásodás, helytelen használat nem minősül ilyen hibának. Akkumulátorok hibája lehet zárlat, aránytalanul gyors lemerülés -nem elhasználódás miatt-. Az akkumulátorok vizsgálatára a szervizeknek meg van a megfelelő technológia, amellyel kiszűrhető, hogy meghibásodott az akkumulátor vagy szimplán a használattól az élettartama csökkent.

A javítás ideje

A jogszabályok szerint a szervizeknek törekedniük kell a 15 napos javítási határidő betartására. Ez alól általában csak az alkatrész hiány okozhat kivételt -várni kell rá-. Amennyiben a szervizt rajtunk keresztül intézed 21 napon túl új készüléket biztosítunk (ebbe nem számít bele az ideszállítás ideje). Amennyiben egyénileg szállítod be a gyártói szakszervizbe, erre ráhatásunk nincs.  

 

Szervizbe szállítás, előtt:

Fontos, hogy a telefonok szoftveres védelmét kikapcsold leadás előtt, hogy bevizsgálhassák azokat:

Minden fiókból való kijelentkezés (Google fiók, MI, Flyme fiók, Samsung fiók telefontól függően),
Az alkalmazás zárolások és képernyőzárak megszüntetése
A gyári állapotra történő visszaállítás önmagában nem minden esetben elegendő.

Mikor cseréljük a készüléket?

Bizonyos esetekben új készüléket biztosítunk Vásárlóink részére, ezek az esetek a következők:

- Nem javítható a javításra leadott készülék (Vevő hibáján kívüli esetek)
- 21 napon túli szerviz idő esetén (feltétele, hogy a vásárló rajtunk keresztül intézi a javítást.)
- 3 napon belüli meghibásodás esetén (valós hiba esetén) 

 

Képernyőfóliák

Törött fólia (szállítás közben)  miatti cserekérelmet a rajta lévő védőfólia sértetlensége esetén fogadunk el, melyet fotóval tud igazolni. Kibontott / felhelyezett (védőfólia eltávolítva) terméket nem cserélünk vissza. 

A védőfóliák esetenként nem a teljes képernyőfelületet fedik le. 

A kiterjesztett jótállás

Vevőink a 12 hónap jótállás mellé, további 12 hónap teljes körű jótállást igényelhetnek, külön díjazás ellenében. A garanciavállalás feltételei megegyeznek az első 12 hónapban vállalt garancia feltételeivel, melyeket ez a menüpont rögzít. Eltérés, hogy ezt a garanciát a forgalmazó vállalja, így minden esetben nála kell a hibát bejelenteni. A szervizt rajta keresztül szakszerviz végzi. A MobilEx a vitás helyzetek elkerülése végett nem szervizel, kizárólag a logisztikát végzi a szervizfolyamat során. Hibajelentés: ITT. A készülékért GLS futár érkezik és a visszaszállítást is a GLS intézi díjmentesen.


Melyek  garancia megvonásának lehetséges okai/ javítás megtagadásának okai?

A jótállás érvényét veszti, ha a meghibásodás rendeltetésellenes használatból; átalakítás, szakszerűtlen kezelés (pl. nem megfelelő szoftverfrissítés), helytelen tárolás, törés, elemi kár, vagy egyéb a terméktől független ok miatt következik be. Ugyancsak a jótállási keret elvesztésével jár, ha a termék azonosítására szolgáló gyári számot, garancia címkét eltávolítják, átírják, vagy megrongálják. A beázott/vízkáros készülékek jótállását a szerviz minden esetben megvonja. A beázás tényét fotódokumentációval bizonyítja. 

A termékhez adott szoftverek, mivel azok szellemi termékek. A szoftverek terméket nem jelentősen befolyásoló működési rendellenességeiért és a hiányosságaiért felelősséget nem vállalunk.
A használati utasításban foglaltak be nem tartásából, vagy attól eltérő használatból származó meghibásodás.
A termékeink használati utasításában nem szereplő szolgáltatás, technikai paraméterek között fel nem sorolt paraméter hiánya, meg nem említett feladatra való alkalmatlansága, illetve az ezzel kapcsolatos vevői elégedetlenség nem tartozik a jótállási kötelezettségek körébe.
Az importőr és megbízott szervizei nem felelnek semmilyen adatvesztésért, mely a terméken tárolt adatok, programok vagy információk körében a javítás során fellép
A készülékkel nem kompatibilis eszközök, tartozékok használata.

Keresés